Norge er i verdenstoppen av noe som er skikkelig dritt.

Norilco

Verdens-toppen av noe dritt.

Norilco
Type
Idé, film, identitet, og markedsføring
Publisert
Vår 2023

Et skikkelig bedritent budskap!

Norge er på verdenstoppen i mye forskjellig; verdens beste land å bo i, rikeste land, lykkeligste befolkning – og vi er jevnlig på pallen i ulike skigrener. Men det er ikke alle mesterskap vi ønsker å være i toppen av.

Norilco kampanje Fuel reklamebyrå
Norilco kampanje Fuel reklamebyrå

Å overleve tarmkreft henger tett sammen med hvor tidlig sykdommen oppdages, dersom tarmkreft oppdages tidlig overlever mer enn 95 %

Norge er i verdenstoppen av antall tarmkrefttilfeller! Dette ville vi markere med en forgyllet gullklump av dritt! Omtrent 4500 nordmenn får denne sykdommen årlig. Dette vil vi gjøre noe med – for mer enn 95 % overlever hvis kreften oppdages tidlig.

Norge er i verdenstoppen av antall tarmkrefttilfeller! Dette ville vi markere med en forgyllet gullklump av dritt! Omtrent 4500 nordmenn får denne sykdommen årlig. Dette vil vi gjøre noe med – for mer enn 95 % overlever hvis kreften oppdages tidlig.

I kampanjen « I verdenstoppen av dritt» 3D-printet vi 3000 dritt-buttons av forgyllet gull som vi delte ut til deltagere på Webinar, ansatte, medlemmer og frivillige, messer og stands. Buttonene skal fungere som en samtalestarter, men også som en merkevarebyggende kampanje for Norilco og hva de står for.

Norilco har tatt en posisjon som en tydelig stemme utad og skal være et opplysningssenter og samlingsted for tarmkreftrammede og pårørende. Allerede har Norilco vært med buttonen på brystet på God Morgen Norge for å snakke om tarmkreft. Kampanjen har resultert i en medlemsvekst på ca 300%, noe vi er veldig fornøyde med!

I kampanjen « I verdenstoppen av dritt» 3D-printet vi 3000 dritt-buttons av forgyllet gull som vi delte ut til deltagere på Webinar, ansatte, medlemmer og frivillige, messer og stands. Buttonene skal fungere som en samtalestarter, men også som en merkevarebyggende kampanje for Norilco og hva de står for.

Norilco har tatt en posisjon som en tydelig stemme utad og skal være et opplysningssenter og samlingsted for tarmkreftrammede og pårørende. Allerede har Norilco vært med buttonen på brystet på God Morgen Norge for å snakke om tarmkreft. Kampanjen har resultert i en medlemsvekst på ca 300%, noe vi er veldig fornøyde med!

Norilco kampanje gullbæsj Fuel reklamebyrå
Norilco kampanje gullbæsj Fuel reklamebyrå
Norilco kampanje tarmkreft førarbeid
Norilco kampanje tarmkreft førarbeid

Ved bruk av huskeregel «Se, føl og lukt» samt et tydelig symbol iform av en forgyllet gullklump av dritt, når vi en bred målgruppe! Norilco kan pryde seg med et helt eget merke og symbol på et viktig tema som vi må snakke mer om; tarmkreft.

Norilco kampanje gullbæsj konseptutvikling
Norilco kampanje gullbæsj konseptutvikling

7. mars gjestet Norilco God Morgen Norge på TV2, der de snakket om tarmkreft og viktigheten av tidlig oppdagelse, stomi, og selvfølgelig om gullbæsjen.

God morgen Norge Norlico tarmkreft kampanje

Kontakt oss på e-post, meld deg på nyhetsbrevet eller følg oss på Instagram og Facebook. 

For å besøke oss, ta turen til Martin Linges vei 25 på Technopolis Fornebu.

Litt ekstra Fuel til deg ❤️​

Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert på hva som skjer i byrået, se nye arbeider og få faglig innsikt – ca en gang i kvartalet ☺️

Les Fuel sin Personvernpolicy her.