Fornebu S

Fornebu S er et av Norges mest moderne sentere, noe som også gjenspeiles i vintermagasinet, hvor oppgaven er å oppfordre nærmiljøet til å handle lokalt gjennom julen og vinteren. Fra utsiden ser Fornebu S ut som et vanlig moderne kjøpesenter, men på innsiden finnes store ambisjoner om å være unik, med fokus på miljø og nyvinning innenfor senterdrift. Motebutikkene holder høy standard med like godt utvalg som butikker i byen, og du finner ikke bare kafeer men også ordentlige restauranter. Dette er faktorer som skal gjenspeiles i senterets kommunikasjon.

Gaver man sparer på

En av fire oppgir å ha kastet en julegave, og med dette havner mange tusen gaver i søpla hvert år. Dette er hverken holdbart eller hyggelig. Derfor var årets gaveguide ikke basert på gamle klisjeer om alder og kjønn. Med kategorier som Livsnyteren, Veganeren, Mesterkokken, Teknologen og Supersjefen ble kundene inspirert å tenke nytt.
Vi oppfordret til å heller tenke på hvilke verdier og interesser mottakeren har, da den fineste gaven er ikke den dyreste, men den som får noen til å føle seg sett.

Digitale tanker i analogt format

Siden inspirasjonen vi får i dag hovedsaklig kommer fra digitale flater, ønsket vi også å inkludere dette i magasinet. «Stjel stilen til» var basert på insta-inspo og restaurantanmeldelsene ble skrevet av en matblogger.

Mer en mote, bransjen på dybden

I tillegg ønsket vi at artiklene i magasinet skulle utfordre. «Mote i Pandemiens tid» med Petra Middelthon (sjefredaktør i norske Elle), tok for seg overforbruk, gjenbruk og hvordan motebransjen har blitt endret for alltid.
De Fornebu-lokale kunstnerguttene som står bak BROSLO viser at mote kan være kunst, samtidig som de har et stort fokus på gjenbruk og redesign for fremtiden.
Top